Diskbråck!

Nu har jag varit till doktorn och fått min dom!
Jag har inget fel
- ingen artros eller annan förslitning i mina höfter.
Däremot har jag artos på kota L5-S1 i ländryggen 
och diskbråck + artros på kota L4-5 i ländryggen.
 Kräver ingen omedelbar operation,
men sjukgymnastik och försiktig beslastning.
Det var väl bra att det inte var fel på höften
men att ha diskbråck låter sådär måste jag säga. :O/
Blir väl till att ringa sjukgymnasten nu då
och försöka komma igång med träningen. 

DET blir  i alla fall bra - att börja träna! :O)


Kommentarer
Postat av: Marina

Träning och att lära sig belasta rätt är fina fisken för kotskador..! Det kommer att bli jättebra tror jag - men kom ihåg att det är upp till dig!

2010-03-04 @ 12:10:15
Postat av: Gubben

Aj fan, det ser ont ut!

2010-03-04 @ 15:58:47
URL: http://byabladet.wordpress.com/
Postat av: Lena

Det låter väldans ont det där du "trycker mot nervrötterna"...ujujuj!

2010-03-04 @ 16:20:27
Postat av: Maggan

Skönt ändå att de hittade felet och att det finns något att göra för att du skall bli bättre.

2010-03-04 @ 21:59:55
Postat av: cinis

Märren hon reder sig nog ....Lagomt till grillningen i sommar,,,Krya på dej min vän å möblera inte om nu eller nå annat tokigt...VILA..kramis

2010-03-05 @ 00:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0