Vinterstaden!

Idag har Östersund visat upp sig från sin allra bästa vintersida.
Det var fantastiskt med folk på isen som solade,
fikade, promenerade
, åkte skidor och skridskor.
På Frösön var det störtloppstävling
med start i slalombacken
och mål nästan nere på Storsjön.
 Det blev en promenad för Pelle och mej
då jag glömt mina kängor i stugan.
Men vi tog som sagt en härlig promenad i stället.
 Tyvärr blåste det lite kallt
och solen värmer inte så mycket ännu.

 När vi fått nog av ute livet åkte vi till Lena och Sven
 för en fika och för att se hur det var med Lena som är nyopererad.
Där i köket värmde vi oss med gott kaffe och goda samtal.

Nu håller vi på med middagen
och jag har hämtat Nils vi bussen.
 Jag kämpar med något
som liknar ett allergianfall
 - ögonen kliar och rinner och näsan lika så.
Jag nyser hela tiden och håller på att bli tokig!
Har tagit en allergitablett och ögondroppar
- känner mig helt slut.
För det kan väl inte vara en förkylning
som kommer så snabbt - på två röda?? 

Jag som ska packa inför morgondagens resa oxå!
Hoppas att anfallet går över snart!

Lite bilder från idag kommer här!

   

   

 


Kommentarer
Postat av: Marina

Tänk att VI BOR HÄR!!!! Kram!

2010-03-06 @ 20:25:22
Postat av: Karin

Nästan som på playan fast tvärtom (massor av folk påbylsade med kläder istället för bikini, och -25 istället för +25,is och snö istället för sand och hav.. och tänk när VI är vid havet..:0)

2010-03-06 @ 22:23:44
Postat av: Maggan

Härligt!!

2010-03-07 @ 08:46:26
Postat av: Lena

Härliga Vinterstaden Östersund visar sin bästa sida!

2010-03-07 @ 09:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0