Kanelbullens dag!

Idag är det kanelbullens dag
- det hade jag helt förstängt!
Jag som tänkte baka bullar och ta med på jobbet...! 

"Sedan 1999 har vi i Sverige på samma datum varje år firat kanelbullens dag,
 dagen har svensk bakgrund och firas endast i Sverige och av svenskar utomlands.
 Det var Kaeth Gardestedt som på den tiden arbetade som projektansvarig på Hembakningsrådet som instiftade dagen.
Detta för att uppmärksamma att dom finns
och för att hedra och uppmärksamma den rika bulltradition som finns i Sverige.
 Och finns det något svenskare bakverk än just kanelbullen?"
(Internet/temadagar)




Kommentarer
Postat av: Helén

Hej Anita,



Vad kul det är att läsa om Dig och Din familj. Brukar läsa kanske en gång i veckan. Vill Du ha sällskap på Dina promenader kan Du väl slå en signal - jag bor ju inte så långt ifrån och har inte så mycket på kvällarna numera....Kramar Helén (Jens mamma)

2010-10-04 @ 10:02:58
Postat av: Anita svarar Helén

Det var väl kul att du vill titta in på min blogg! :O) Jag gör gärna sällskap med dej på en kvällsåromenad - vi kan väl höras!

2010-10-04 @ 13:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0