Hujeda mej...!

Doften som slog emot oss när vi öppnade dörren till stugan går inte att beskriva!
Det luktade död - ruttet - unket - surt - ja fruktansvärt illa.
Snart insåg vi vad det var som hänt!
Jordfelsbrytaren hade slagit från av någon anledning
 och stängt strömmen...
Hur går det då med kyl & frys tror du???
Allt hade börjat ruttna....
bara att sätta på frysen och frysa in den förstörda maten
- lättare att ta reda på skiten djupfryst!
Sen fick jag slänga allt i kylen
- där var inte så mycket som tur var.
Frysen tar jag i morgon när allt är djupfryst igen!

Jag har som sagt städat idag
och grabbarna + Pelle har fixat med huset som sjunkit i ena gaveln.
Dom har grävt och höjt med domkrafter
 och sedan plintat upp med sten.
Duktiga har dom varit!

Ungdomarna har åkt hem
men Pelle och jag blir kvar till i morgon.
 Nu blir det god middag och myspys framför brasan!
Önskade att jag hade doftljus så att den gräsliga lukten försvann......!
Men det har jag inte...
Man vänjer sig
lite
 men det doftar inte så mysigt här just nu! :O/














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0