Vad vet en ko?

Så har då starten gått på att jobba järnet...
och samtidigt försöka få till huset i beboligt skick.
 
Eftersom Pelle nu har hyrt ut i källaren (igen!!) 
så ska Emil och Lars flytta upp till oss. ( igen!!)
Det innebär att det måste tapetseras och målas på dessa rum
och så ska källaren städas för till helgen kommer hyresgästerna.
Jag har verkligen ingen lust!
Varken med att ha hyresgäster eller att "snabbfixa" två sovrum.
Lars han är ju fortfarande bortrest
och får väl bli överraskad när han kommer hem till helgen.
 
Emil och jag började med Emils rum igår....
men vi hann i princip bara maskera och täcka golvet med papper.
I kväll ska jag på tjejmiddag
och då ska Emil måla taket och de väggar som inte ska ha tapet.
Hans tapet kommer på onsdag.
torsdag - söndag ska jag på kurs...
jag kommer inte hinna fixa med Lars rum innan han kommer hem!
 *Suckar!*
 
Pelle han har rivit ut hela pannrummet
och ska instalera en ny värmepump.....
samtidigt som han bygger solfångare som skall upp på taket.
Vi har saker och prylar över hela huset
och jag står snart inte ut!
Sen har han ju sina bilprojekt oxå...
3st för att vara precis.
 
Och så har vi båten som inte funkar heller.....
något med motorn.
Tror inte att det blir en enda båttur i år! :O/
OCH så funkar inte BMWn heller...nåt fel på turbon!
 Ja jag säger då det....
man ska inte ha en massa saker som tar ens energi.

Och inte tusan ska man vara utomlands
tre veckor
när tusen projekt väntar hemma.
Sen kan det ju vara bra att göra färdigt en sak i taget....!

Men vad vet en ko??





Kommentarer
Postat av: Anonym

Var sak på sin plats och en sak i taget....enligt Alfons Åbergs pappa...klok farbror det, tycker jag!

2011-08-16 @ 16:34:29
Postat av: Lena

Jag ovan!

2011-08-16 @ 16:34:59
Postat av: Maggan

Han som har hyrt ut källaren skulle ju kunna fixa rummen där uppe kan man ju tycka....men vad vet en ko?

2011-08-16 @ 19:58:16
Postat av: Nina

Håller med Maggan! Men jag är ju oxå en ko ;o)

2011-08-17 @ 12:41:51
Postat av: Nina

Så vad vet jag :o)

2011-08-17 @ 12:42:09
Postat av: Marina

Tycker som Maggan jag...:/ Kram!

2011-08-17 @ 21:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0