Huså!

Nu är vi på plats i stugan!
Det är kallt
här uppe
- vi har minus 20 ute och bara + 10 inne.
Vattnet har frusit och det verkar trögt att tina. 
Men vi eldar i kaminen
och hoppas kunna tina upp både huset och oss själva.
Middag det åt vi på Statoil i Ytterån.
- hamburgare...inte det godaste jag vet
men snabbt och bra.

Nu har jag gjort frozen cheesecace som vi ska ha till efterrätt i morgon
 då Ansi & Kent kommer hit.
 Jag glömde
att ta med socker
men det visade sig att det fanns en halv påse i skåpet
- tur för mej!
Nu sitter vi i köket och myser
med ljus och bra musik.
Det är bara Pelle och jag som åkt hit upp!
Nils han är på väg till Dalarna för att hälsa på en kompis,
Emil skulle ut på något ikväll
och Lars var nöjd med att vara hemma med katterna!

 På förmiddagen var jag på begravning i Frösökyrka
- min vän Biggan begravde sin pappa.
Det var jätte fint å jätte jätte jobbigt.
Jag blev väldigt berörd...
tror jag återupplevde mina egna föräldrars begravningar.
 Det gör mig ingenting att jag blev ledsen
- har nog behov att gråta....
det var som om jag kom närmare mig själv på något konstigt sätt.
Tyvärr var jag tvungen att åka tillbaka till kontoret efteråt
och då ruskar man ju av sig allt
och återgår till att vara företagsledare och chef....
kan ju inte sitta där vid skrivbordet och lipa.

Nåväl...här har vi det bra min man å jag!

 
Jag önskar er alla en skön helg! <3




Kommentarer
Postat av: Maggan Svensson

Vad fint du skrivit ! också den vackra musiken till.

TACK ! jag tänkte också på min Pappa som gick bort nu före jul. Ha det så bra och trevlig kväll med goa vänner.Nu ska jag också göra något bra av denna dagen.

2011-02-19 @ 11:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0