En tur på skidor!

Det blev en tur på skidor till slut!
Blåste vansinnigt kallt så det blev ingen en fjälltur
- vi höll oss i skogen efter skoterleden.
 Åkte inte så långt
som jag planerat
men en 5 km blev det nog.
När vi nästan var hemma så började jag frysa som en tok
 - trots att jag var genomblöt
av svett...
eller kanske på grund av att jag var så svettig.

Jag är fortfarande frusen å kall
och sitter med jacka å mössa på inne
fast Pelle eldar i bägge kaminerna.
Undrar om jag faktiskt ätit för lite innan skidturen
- två ägg i magen är kanske i snålaste laget om man ska åka skidor.
Det var i alla fall skönt att komma ut en sväng
- nu eldar vi och myser! :O)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0