Nationaldagen!

Här har vi inte planerat något
inför firandet av Nationaldagen!
Pelle och Nils är i garaget...
Emil sover
och Lars är i Östberg.
Har hört att det är gratis inträde på Jamtli idag...
jag kanske beger mig dit senare.
Men då får jag nog åka själv!
Eller så blir jag hemma
och tar reda på gigantiska högar med tvätt som ska vikas.
 
Undrar varför vi svenskar inte har nån känsla inför vår Nationaldag -
vi borde fira som Norge...."man ur huse"!
Nåväl...ledig är jag ju i alla fall -
det är det ju inte alla som är!
 
Hoppas att du får en fin Nationaldag!



"Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden."


Kommentarer
Postat av: Maggan

Läste på fejjan att Titti och Rosen skulle ner till Jamtli. Ha en skön dag. Själv har jag bränt knäna så jag kan knappt vistas utomhus :P

2011-06-06 @ 12:53:13
Postat av: Marina

Nä Nationaldagen har försvunnit i städandets tecken....fira...hm - vad är det?

2011-06-06 @ 16:22:35
Postat av: Lena

Om jag varit frisk, hade jag hängt med till Jamtli, med dig! Men nu är det soffläge för mig:(

2011-06-06 @ 17:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0