Viktigast först!

Jag gick tidigare från jobbet för att måla färdigt verandan...
fastnade hos grannarna som ville prata å bjuda på fika.
Sen kom jag på att det nog vore en smart idé
att åka på affären och på systembolaget idag och inte i morgon.

Sagt å gjort...
men vänta nu familjen hinner ju svälta ihjäl innan jag är hemma!
Eller hur...?
 Beställer pizza över nätet
och betalar med kort.
Lena ringer och frågar om jag ska med till Berit
och fika en stund?
- Ja men först MÅSTE jag på bolaget!

OK - mot systemet!
Mycket folk som handlar sitt vin
och sin öl inför midsommar...
men det gick ganska fort att handla.
Till Berit för en snabb fika
för att sedan åka och handla mat...var tanken!

 På väg ut till bilen ringer Lars och vill att jag kommer hem med bilen
för han ska övningsköra...!
 Han ska köra upp för körkortet i morgon.

Det var bara att åka hem...utan att handla!
Men som sagt jag hann ju på Systembolaget...
och så hann jag måla lite när jag kom hem!
Handla mat
får jag göra i morgon...
precis som alla andra som inte hann idag.

 Det viktigaste först eller? ;O)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0