Gäääääsp......!

Jag sitter här vid mitt skrivbord och gäspar!
 
Min läxa denna vecka i Mindfulnesskursen var :
 Hitta din egen rytm och träna tålamod.
Inget av detta har jag....
ingen egen rytm
och absolut inget tålamod.
Om jag skulle ta dagen
i min egen takt
då skulle jag komma till kontoret vid 10...kanske
och så skulle jag gå hem vid 2-3tiden.
Men det funkar ju dåligt!
 
Ändå är jag priviligerad
 som kan "välja" arbetstider ganska fritt....
men det är sällan jag nyttjar detta.
Oftast sitter jag på kontoret mellan kl.8 - 17....!
 
I år är det första gången
på massor med år
som jag ska ha 4 veckor sammanhängande semester....
jag har haft 2+2 eller 3+1 eller bara 2 veckors semester.
Men i år ska jag vara ledig i 4 veckor
och sen ska jag vara ledig en vecka i september
då vi sak åka till Turkiet jag, Lena och Karin.

Tålamod...hmm..!
Jag får sämre och sämre tålamod....
blir jätte ofta irriterad på min omgivning
som inte fort nog fixar saker och ting.
 Å andra sidan har jag stort tålamod med min familj...
tycker i alla fall jag!
Men jag är osäker på vad dom skulle säga om du frågade! ;O)
 
Och inte har jag lyssnat
på min avslappnings CD
 en enda gång denna veckan heller...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0