Mindfulness del 3!

Idag ska jag iväg på mitt tredje kurstillfälle i Mindfullness.
 Jag vet inte om det går så bra
för mig.
Del 1 handlade om att accepteera : att accepera livet som det är just nu
 acceptera mig själv och andra omkring mej just nu denna dag.
Del 2 handlade om att se på sej själv och andra med nyfikenhet och glädje,
att inte ha förutfattade meningar,
 att ta människor för det dom är utan att bedömma.
 Jag har haft mycket svårt att göra dessa uppgifter.
Tycker att jag kämpar i motvind hela tiden,
att det är alla andras fel att jag mår dåligt eller att jag misslyckas.
 Man får kort med sej hem som jag sätter upp på kylen....
läser dem flera gånger om dagen
och försöker ändra mitt sätt att tänka.
 Träning träning och åter träning är det som gäller! 
Det ska bli intressant
att se vad dagens kurstillfälle erbjuder...

 Tjoohoo...nu kaffe och sedan iväg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0