Mindfulness!

Idag är det dax för andra passet i mindfulness!
Det känns bra
att jag ska dit!
Vi har haft läxa denna veckan
att försöka vara här och nu i så många situationer som möjligt....
det har väl gått sådär för mej måste jag erkänna.

*Jag har svårt att njuta av maten till exempel....
den ska liksom bara in så att jag kan göra något annat!

*Jag har oxå svårt att njuta av mina promenader.....
bara ett nödvändigt ont för att få till mina 10000 steg!

*Jag har inte lyssnat på avslappnings cd:n
en enda gång på hela veckan....
och den skulle jag ha lyssnat på varje dag!

*Jag vaknar
på nätterna
och klappar till mej själv genom tankar som....
"det där du gjorde igår...det kunde du gjort bättre eller snabbare!"
 
*Om jag är hemma så är mina tankar på jobbet....
och om jag är på jobbet så är mina tankar hemma!

 Jag har nog en lång väg och mycket träning kvar
innan jag blir en naturlig del av mitt eget liv!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Bra skrivet! Bra tankar! Hejja dig för att du försöker.

2011-05-05 @ 18:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0