Korvgryta!

Idag gjorde jag korvgryta till middag....det var otroligt gott!

Här kommer receptet.

Ingredienser för 4 personer

  • 6 potatisar
  • 200 g kålrot
  • 3 morötter
  • 1 liten purjolök
  • 500 g falukorv
  • 5 dl vatten
  • 1 grönsaksbuljongtärning
  • 1 lagerblad
  • 10 kryddpepparkorn
  • salt

Gör så här

 

  1. Skala och ansa potatisar, kålrot, morötter och purjolök.
    Skär grönsakerna och falukorv i bitar.
  2. Koka upp vatten och smula ner grönsaksbuljongtärning.
    Tillsätt lagerblad, och kryddpepparkorn.
    Lägg ner grönsakerna och låt koka 8-10 minuter.
  3. Lägg ner purjolök och korv.
    Låt det koka ytterligare 2-3 min.
    Smaka av med salt.
    Blanda matyoghurt med dijonsenap.
    Servera senapsyoghurten till grytan.




Kommentarer
Postat av: maigiz

Mmm.....låter gott.

2011-10-18 @ 23:15:19
Postat av: Marina

...åt jag ofta under min barndom..:)Kanske dags igen.

2011-10-19 @ 09:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0