Skärtorsdag!

Nu börjar påskhelgen....
och jag har inte fått fram ett enda påskpynt....
inget påskris.....
ingen påskmat!
Ska åka och handla idag på lunchen...
och kanske även skaffa i alla fall ett påskris!
Välstädat har vi i alla fall
och det är skönt!
 Pelle åker till Ramsela idag
 så i vanlig ordning får jag släpa all mat själv...!
 Men det ska väl fungera denna gången oxå...
trots att det kommer att vara kaosmycket folk på affären....
och på systemet!
 
Jag ska
jobba till 2 idag....
det ska bli skönt med lite ledigt!

"Skärtorsdagen har sin grund i ordet skära med betydelsen 'göra ren'.
Det var på skärtorsdagen som Jesus tvättade lärjungarnas fötter
och instiftade nattvarden.
Dagen infördes i kyrkoåret under 300-talets andra hälft
och firas bl.a. som en försoningsdag för botgörare."
(Nationalencyklopedin)

Glad Påsk önska jag all mina läsare!



Kommentarer
Postat av: Maggan

GLAD PÅSK kära syster. Det blir påsk även om man inte har påskpyntat till tänderna. Huvudsaken är att man är ledig och tillsammans. Kram!

2012-04-06 @ 08:44:47
URL: http://www.maigiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0