Vårkänslor!

I morse när jag promenerade till jobbet var det helt otroligt....
jag bara blev helt full av VÅREN!
Solen sken
och det var nästan bart där jag gick...
vi har visserligen massor av snö kvar
 men vi är absolut på G.
Det är mycket att göra på jobbet nu med ny säljare och allt
men jag får lov att tänka att
vad som än händer så klarar jag det...jag dööör inte!
Det hjälper inte att stressa heller!
Egentligen så kan jag bara var mig själv och se vad som händer.
Den här resan har jag gjort förr....
inget nytt med dessa tankar
och dessa känslor!
Men som sagt....
jag har så lätt att ta hela världen på mina axlar
och så måste ju allt jag gör vara perfekt....
logom duget inte!
Det finns en bok som heter Good enough
 som handlar om just detta.
Jag har läst den förr....men det kan vara dax igen! 

"Du behöver inte vara perfekt - det räcker med good enough.

Känner du dig jagad av alla krav? Är du ständigt rädd för att misslyckas eller att omgivningen ska upptäcka dina svagheter? Tror du att du skulle vara lyckligare om du jobbade effektivare, ägnade mer tid åt dina barn, hade ett perfekt hem och en vacker, vältränad kropp?

.....hitta strategier för att minska prestationsångesten, sluta grubbla, älta tidigare misstag och oroa sig inför framtiden. Nyckeln till ett tillfredsställande och harmoniskt liv är att lära sig att man duger som man är - good enough."








Kommentarer
Postat av: Marina

Vårkramar till dig!

2012-03-14 @ 21:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0