Ingefära!

Jaha så var jag sjuk igen då....
ont i halsen å ont i huvudet!
Blir så trött på detta....!
jag har inte tid och inte lust att vara sjuk!
 
Nu har jag druckit te med riven färsk ingefära å honung...
det ska visst innehålla massor av antioxidanter
och vara bra mot förkylning bla.
Gott var det i alla fall!
Och nu tänker jag bli frisk!
 

"Ingefära är en mild stimulant, verkar inflammationshämmande, är rik på antioxidanter, motverkar illamående och är väderfördelande. Det är vanligt att ingefära används för att motverka och lindra åksjuka. Ingefära kommer ursprungligen från Asien där den har stort utrymme i den traditionella läkekonsten.


Tips!
frys in färska ingefärsbitar i en plastpåse.

På så sätt har man alltid ”färsk” ingefära hemma.

Den behöver inte skalas ens,

och den är mycket lättare att riva fint fint när den är djupfryst,

man slipper trådarna" 

 


 

 


Kommentarer
Postat av: Maggan

Du vet ju varför du blir sjuk igen. Du vilar inte tillräckligt när du ÄR sjuk. Krya på dig nu. Kraaam!

Svar: Nu blev jag inte sjuk som tur var...tror det var min kur med ingefära som räddade mig...drack två koppar igår kväll och en kopp i morse! Nu känner jag inte av halsen! :O)
jamtlandspower

2012-09-19 @ 07:23:09
URL: http://www.maigiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0