Power.....

Power nap å power snack....!
Power walk å power talk....!
Speed reading å speed dating....!
Snabbtåg å snabbmat....!
Snabblån å snabba cash...!
nu finns det till och med snabba kolhydrater!
 
Varför måste allt göras så jäkla snabbt å med andan i halsen....
Jag vill göra saker i lugn å ro!
Men jag dras lätt med i detta snabba och glömmer bort mej själv.
Har svårt att ta det lugnt....
fast jag behöver det!
Jag springer omkring och rycker i alla trådar samtidigt!
Vet inte om jag är stressad heller...
för jag är så van att leva så här snabbt....
kan ingenting annat!
Känner mig lat och om jag slappar...!
 
Undrar var dessa värderingar kommer ifrån....?!?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Långsamma kolhydrater finns också likaså slowfox..;-) Ja det är svårt att göra saker långsamt men det är nog mycket en vana tror jag! Träna på mindfulness i korta stunder tex. Bara när du kanske borstar tänderna eller smörjer in ansiktet.. Bara det kan vara en utmaning.. Kram..

2013-08-20 @ 21:32:48
Postat av: Maggan

Jag gör alltid allting sakta. Kan bero på att min man alltid gör allt i slowmotion :)
I den här familjen får man skäll om man råkar vilja skynda sig ibland.
Du behöver ta det lite lugnare. Ta hand om dig, jag har bara en syster <3

2013-08-21 @ 07:08:35
URL: http://www.maigiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0