Misstaget!

"En nyanställd på ett mellanstort företag hade gjort en förfärlig missbedömning
som kostade företaget närmare fem miljoner kronor.
Några dagar efter händelsen blev han inkallad till företagets VD
för ett så kallat utvecklingssamtal.
Den unge mannen trodde att hans dagar på företaget var räknade,
men till hans förvåning tog chefen inte upp misstaget överhuvudtaget.

När utvecklingssamtalet var över och den unge mannen stod i dörren på väg ut,
tittade han på sin chef och sa:

- Då jag kom in hit idag trodde jag att jag skulle bli avskedad,
men du har inte ens nämt mitt förskräckliga misstag.
Är det säkert att jag kommer att få behålla jobbet?

Hans chef tittade då upp med ett förvånat ansiktsuttryck och svarade:

- Inte skulle jag väl avskeda någon när jag nyss investerat nästan fem miljoner i hans utbildning!?!"

Berättelsen är hämtad ur "Varför växer gräset", av Klas Hallberg och Magnus Kull
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0