Äggfors Mörsil...

Från Äggfors i Mörsil härstammar jag.... Där föddes,.....om jag inte helt är ute å cyklar, min mamma! Min morfar bodde å jobbade där...hans hustru i första äktenskapet dog och då anställde han en kvinna som skulle hjälpa honom med alla barnen...en 6-7 stycken.,! Den kvinnan som hetta Anna..blev min mormor..! Morfar Kalle Gidlöf gifte sig med Anna Johansson och födde honom flera barn..! När minstingen Gunder var född så flyttade dom till Östersund/ Erikslund..därför att morfar Kalle på grund av arbetsskada inte fick vara kvar på den arbetsplatsen han var på! Nu bor jag i Erikslud...i det kvarter där mamma med syskon bodde...där jag växte upp i slutet på 50-talet...i början på 60..! 
Nu får alla kusiner å fastrar å mostrar å andra som vet bättre andra rätta mej....! Jag kan ha uppfattat fel!!!! 



Kommentarer
Postat av: Marina

Kul med historia och framförallt den egna :) kram

2014-02-18 @ 20:05:24
Postat av: micke norrman

ja e född 1959 i forsmästarvillan o lekte som liten vid ett av rödhusen

2016-10-03 @ 20:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0