Glömmer.....

....att blogga..!
 
Igår försvann hela dagen i en massa måsten å en massa strul...
så jag glömde helt bort att skriva något!
Inte för att mitt liv är så innehållsrikt
att det måste skrivas om var dag...men ändå.
 
 
Jobbet tar mycket av min energi
och jag skulle behöva fylla på med något...
Att åka till Huså är ju vilsamt och rogivande...
men det är annat jag oxå saknar...vet inte vad..!
 
Saknar mina vänner...saknar min syster...
.....saknar värme och ljus...
Jag går på jobbet i mörker och går hem i mörker...
( det gör väl alla denna årstid...!)
...tankar lite ljus på min lunchpromenad..that`s all..!
Saknar goda samtal...saknar tystnaden...!
 
 
Låter det vimsigt så är det just så jag känner mej..!
Arg och vimsig beskriver nog min person just nu...
 
Kan vara läge att skaffa lite mera D-vitamin....
....ta en kvällspromenad
....gå å lägga sig i tid
...sluta glo på TV!
...skriva dagbok
....rensa ut gammalt för att göra plats med nytt...!
Tycker mig känna igen detta...att jag varit här förr....
 
Varför lär jag mej ingenting...!
 

"Jag går gatan ner.

Det finns ett djupt hål

i trottoaren.

Jag ramlar i.

Jag är förlorad.

Jag är hopplös.

Det är inte mitt fel.

Det tar en evighet att finna vägen ut.

 

Jag går gatan ner.

Det finns ett djupt hål

i trottoaren.

Jag låtsas att jag inte ser det.

Jag faller ner igen.

Jag kan inte tro att jag är på samma plats!

Men det är inte mitt fel.

Det tar fortfarande lång tid att komma ut.

 

Jag går gatan ner.

Det finns ett djupt hål

i trottoaren.

Jag ser att det är där.

Jag ramlar fortfarande i det; det är en vana.

Mina ögon är öppna.

Jag vet var jag är.

Det är mitt fel.

Jag kommer ur det omedelbart.

 

Jag går samma gata ner.

Det finns ett djupt hål

i trottoaren.

Jag går vid sidan av hålet.

 

Jag tar en annan gata."

~Okänd 

 

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Marina

Ja dagar och veckor rullar på utan mycket annat innehåll än det vardagliga. Att tanka vänskap, goda samtal och kramar skulle lysa upp vilket mörker som helst 💕 Jag ska i alla fall umgås med storasyster idag 👍 Varm kram till dig!

2015-01-17 @ 08:35:21
Postat av: Maggan

Jag har ångest inför flytt och renovering. Jag vill bara att det skall vara 1:a mars så att allt är över. Kram på dig.

2015-01-17 @ 14:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0