Detta med tiden.....

....ännu en gång..! Det är ju inte klokt hur snabbt tiden går..Det är måndag -  - fredag och så helg...måndag - fredag  och så helg..! Man ska leva här å nu sägs det! Jag kan det ibland..men oftast är jag före och ibland är jag kvar i det som varit...! Det är svårt tycker jag...att njuta av det som är just nu....längtan efter det som är på G...helgen eller påsken...eller semester...eller något annat som hägrar i horisoonten. Det är lätt att man missar guldkornen i livet då. Läste igår om en man som vart 7:e år tog time out från jobbet och gjorde det som föll honom in...läste...reste....jobbade med något helt annat än det han brukade...! Han såg det som att han tog ut sin pension i förskott...menade att varför ska man spara sin pension tills man är gammal å trött å kanske inte ens hinner ta ut den...! Det låter väldigt bra att göra så....modigt att våga... Tycker jag! 



Kommentarer
Postat av: Marina

Ja det går liksom runt 😜

2016-01-23 @ 09:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0