Barnbarn och tjejmiddag!

Helgen startade med att Malte och Hailey kom till oss i Lit på torsdag eftermiddag. Vi packade in oss i husbilen och åkte på en liten tur med övernattning. Vi åkte till Aspåsnäset där det finns en jätte fin lekplats. Vi grillade korv till middag och hade det mysigt på kvällen. Lite mygg var det men jag hittade Djungelolja så jag klarade mig hyfsat…är så otroligt känslig för mygg..! På fredagen hade jag tid på Röntgen mitt på dagen…och hamnade mitt i studentfirandet med flakåkning och glada ungdomar…höll aldrig på att komma igenom stan. På kvällen tog Pelle och barnen en båttur…jag kom inte ner  i båten så jag blev kvar hemma..har så svårt med vänster höft. När barnen somnat badade vi i tunna…mysigt!  Barnen blev hämtade tidigt på lördagen då dom skulle på kalas.På lördagkväll hade jag damerna från Körfältet på middag…Italiens afton bjöd jag på. Först åt vi Bruchetta och drack bubbel…sedan var det Smördegstarte med sparris och Bresaola…så åt vi saffransrisotto och till huvudrätt  lev det oxfilé med ugnsbakad potatis och vitlöks créme….till efterrätt glass. Det bkevven jätte trevlig kväll. Idag har vi haft städdag med grannarna…inte så jobbigt…jag klippte gräset. 
Nu har vi en ny vecka att ta hand om och på fredag åker jag till syrran i Uppsala för att på lördagen åka till Stockholm på kusin träff. Sen är det Middommar och så är juni slut….! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0